15 Şubat 2013 Cuma

Sevgili Bahar'ın Mimi


Mim:Hangi Şekilde Kitap Okursunuz?

Kitap okumak küçük yaşlarda kazandığım bir alışkanlık. İlkokul bire giderken annemin verdiği harçlıkla çok uzak olan okul yolundaki kitapçıdan her gün bir küçük kitap aldığımı hatırlıyorum. İlkokul üçte başka bir yere taşındık. Bir arkadaşımla ilçe kütüphanesine gidip üye olduk ve o günden sonra hep okudum. Kütüphanede zaman geçirmeyi çok severdim. Birçok kitabın yerini bilirdim. Üniversitede Ankara'da bir ödev için Milli Kütüphane'ye gitmem gerektiğinde önce çok sevindim. Orası çok büyüktü ve ben kitapların arasında dolaşacaktım onlara dokunup seçecektim. Ama hayal kırıklığına uğradım tabiki. Onlara dokunmak ne kelime göremiyorsunuz bile. Ben kütüphanede kitap koklamayı severim.
Rahmetli babam bazen çok roman okuyorum derslerimi ihmal ediyorum diye kızardı. Battaniye altında okuduğumu hatırlıyorum. Ben en çok biyografi okumayı severim. Yaşanmış hikayeler beni hep çok etkiler.
Asya'dan önce çalıştığım dönemde metroda okuyordum. Sabah akşam metroda giderken çok kitap bitirdim. Bazen evde de okurdum ama daha çok yolda. Son iki yıldır pek okuyamıyordum. Bir kaç çocuk yetiştirmeye dair kitap dışında. Birazda bu yüzden bıkkınlığım. Geçen hafta yeni bir kitap aldım. Ve yutar gibi okumaya başladım. Ama sadece Asya uyurken ve onu uyuturken okuyabiliyorum. Çünkü kesinlikle okutmuyor ben okuycam diye elimden çekip alıyor. Çok özlemişim kesinlikle ve okumak istediğim çok kitap var. Dilerim çocuklarım da severler kitapları.

1 yorum: