25 Ocak 2013 Cuma

Bol Çişli Bir Günün Ardından…


Dün akşama doğru seninle hem alışveriş yapmak hem de biraz dolaşmak için anneannenle birlikte çıktık. Kağıt bezin bitmişti. Marketten dönerken serviste bir anne ve kızı da vardı. Anne, kızının senin yaşlarındayken bezi bıraktığını söyledi.
Aslında 18 aylıktan itibaren ilk sinyalleri vermeye başlamıştın. Birçok kez anne çişim geldi dediğin hatırlıyorum. Ama okuduğum kitaplar 20 aydan itibaren tuvalet eğitiminin başlaması gerektiğini söylüyordu. Erken davranıp yanlış yapmak istemedim. 20 aylık olduğunda büyük bir hevesle sana üzerinde sincaplar olan bir tuvalet adaptörü aldım. Çok beğendin ama asla oturmadın. Beni “sincapa çiş yapacam” deyip banyoya götürüyordun sonra lavaboda suyla oynamaya başlıyordun.
Sonra bir lazımlık almaya karar verdim. Ama nasıl bir şey alacağımı bilemiyordum. Uzun süre araştırdım. Babanla gittiğimiz her alışveriş merkezine, her mağazaya baktık. Beğenemiyorum, beğenmiyorum…  Hatta bir gün bir alışveriş merkezindeki lazımlığı yine es geçiyordum ki sen kucağımda avaz avaz bağırmaya başladın “Çişimi tuvalete yapıcam”
Ertesi gün baban ilk gördüğü lazımlığı aldı. Olabilecek en sıradan ve basit lazımlık. Bayıldın.. Çekilin yoldan Asya geliyor… Onu araba yaptın… Giysilerin varken oturuyordun zaman zaman. Ama popon açıkken kesinlikle oturtamadık. Çok da üstelemedim. Ama her bezini değiştirme fasıllarında artık zamanının geldiğini tuvalete yapman gerektiğini konuşuyorduk. Bazen bebeklerinin çişini yaptırdık.
Bugün ilk bezini çıkarırken aniden yenisini takmama kararını verdim. Yarım saatte bir lazımlığa oturmak için gittik. Ama ne mümkün, altın açıkken kesinlikle oturmuyorsun. Çeşitli yollar denedim akşama kadar. Çok sevdiğin bir kitapla şantaj mı yapmadım, hayatında iki kez yediğin lolipopla rüşveti mi denemedim. Hatta bir ara bir parmağım yukarda seni tehdit ederken buldum kendimi, hemen indirdim tabi. Hiçbiri işe yaramadı. Tabi bu arada banyo ağzına kadar çişle ıslanmış giysilerinle doldu. Yarın ne giyeceksin bilmiyorum… Bir ara pes etmeyi düşündüm. Altına bez bağlayacaktım. Ama intte okuduğum bir yazı bu işe başladıysanız kesinlikle tekrar beze dönmeyin yazıyordu. Hayda kaldık mı iki arada… Diye düşünürken ve benimde artık pilim bitmişken aklıma son bir fikir geldi. Hadi bebeklerine havuz yapalım dedim ve koşarak banyoya gittik. Küçük bir leğene su koyduk ve sen hiç itiraz etmeden lazımlığa oturdun. Oturmakla da kalmadın ilk çişini yaptın. Hemen teyzeni aradık müjdeyi verdik babanı da aradık ama ulaşamadık. Yatana kadar üç kere yaptın. Yarın ne olacak merak ediyorum. Bir kere baş koyduk bu yola. Hayrola….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder