16 Temmuz 2013 Salı

Şu Sıralar...

İlk kez bir Zülfü Livaneli romanı okudum. Serenad. Romanın kurgusu çok profesyonel gelmese de anlattığı olayların gerçekliği beni gerçekten büyüledi. Tarihte yaşanmış gerçek olaylar her zaman ilgimi çekmiştir. Çok yakın bir tarihte böylesi insanı derinden yaralayan olayların olması ve bizim (en azından benim) bilmemem, çok üzücü. Bu kitaptan sonra yakın tarihte dünya genelinde olan katliamları araştırmaya başladım. Bildiğim ve bilmediğim. İnsanın kanını donduracak nitelikte
olaylar. Özellikle Çin tarihinde bir katliam var ki, insan denen varlığın şiddette gelebileceği son sınırlar denilebilir. Nanking Katliamı... Japonların Çin'de gerçekleştirdiği tecavüz odaklı bu akıl almaz işkenceler, binlerce kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuş.
Biraz araştırınca her ülkenin tarihinde böyle utanç verici olayların olduğunu görüyorsunuz. Hangi ülke bizde kesinlikle olmadı olmaz diyebilir. Bizim ülkemiz de dahil kim masum bu konuda. Daha bir kaç sene öncesi Çorum'da yaşanan alevi katliamını okuyunca da çok etkilendim. 50'den fazla insanın bir hiç uğruna öldürülmeleri. Ya da en yakın tarihte "Madımak Olayı". Liseyi henüz bitirmiştik. İki arkadaşımla Kuşadasında tatildeydik. Tarih 2 Temmuz. Sivas'ta bir otelin yakılması ve 35 kişinin ölümü. Nasıl bir vahşettir bu. O gün orada benim yaşımda gencecik insanlar vardı. Nasıl açıklanabilir sonraki nesillere? Tarih kitaplarında nasıl anlatılacak?
Şu sıralar kafayı bu katliamlara taktım anlayacağınız. Neden ve nasıl? Kafam cevabını bulamadığım sorularla çok meşgul.

6 yorum:

  1. Kitaptan ben de çok etkilenmiştim.
    yakın tarihimizi sorgulamamızı salık veren gerçek olayların içerisinde yaşanan hüzünlü bir aşk öyküsü.
    Madımak olayı ve diğerleri..Gerçek demokratik bir yola giremediğimizin belki de giremeyeceğimizin sinyallerini taşımak da..
    can acıtıcı ama gerçek..

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Bahar yeni gördüm ve cok üzüldüm inan cok tesekkurler biraz gec olacak ama senin de geçmiş bayramın kutlu olsun aylardir bloguma giremiyorum işe başladım biliyorsun evde hic vaktim olmuyor ama cok özlemişim en kısa zamanda yazmak istiyorum senin sayende edindiğim bu blog bana cok güzelliker kazandirdi yeni insanlar tanidim cok keyif alarak yaptigim ahşap boyamaya basladim daha önemlisi cok sıkıntılı bir donemi bu sayede atlattim cok tesekkur ederim bir insani hic tanimadan gormeden sevmek ne güzel artik daha sık görüşürüz umarım. (.not ben hala yapılan yorumları mail olarak alamıyorum tek tek bakmam gerekiyor alıştım gerci)

      Sil
    2. canım benim hiç sorun değil. İş yoğunluğu evet anlıyorum.
      böyle düşünmene çok sevindim inan ki. iyi olmana, sıkıntıları atlatmana çok sevindim:)
      kalbimiz karşılıklı aynı hislerle kucaklıyorum ben de seni.
      blogunu hangi mail adresinle yönetiyorsan o mail adresine gelir yorumlar. bir de ayarlar var. ayarlarda mobil ve e-posta diye bir seçenek var oraya mail adresini kaydedersen yorumların mail kutuna gelir. umarım anlatabildim canım:)
      kendine iyi bak, sevgilerimle.

      Sil
    3. çok iyi anlatmışsın ama bunlar zaten ayarlı başka bir sorun var sanırım...

      Sil